I´m back

Tittut bloggen, ni får antagligen hjärtsnörp över att jag skriver .... ! Senast jag skrev ett inlägg var vid midsommar, men jag har haft fullt upp dag in och dag ut så det blidde ingen tid över helt enkelt ! Men mitt dåliga samvete har legat i bakskallen och muttrat the hole time. Men frågan är vad har jag gjort egentligen sedan midsomras ? Får tänka så det knakar ..

Midsommarafton: Vinare på min granne maria´s altan, det bjöds på skratt, hunddregel och musik, och vin fnitter inpå natten.

Midsommardagen: Mat hemma hos Sara i stigslund sedan Sex and The City premiär ! Fy sjutton vad den var underbar, jag grät och skrattade på samma gång. Efter det blev det utgång på Goya, rajtan tajtan.

Furuviksvistelse: med kusin, mor och så lånade vi mina andra kusins barn. Det blev glass glass glass i stora lass lass lass, djur i överflöd och karusellåkning, och på slutet lyckades vi vinna en stor marabou chokladkaka, gissa om det frossades i choklad !?

Sophie´s födelsedag: ( eller kvällen innan. ) Eftersom primadonnan skulle bli 18 bast vid tolvslaget så var en utgång självklar, men vi hade fått tydliga regler om att inte ta med henne på goya ( not her type of style. ) Vi begav oss till Interpool först och jag var tydligt inställd på att jag ville ha en Raspberry daquri, men det gick inte på Interpool så jag höll humöret uppe och betällde annat och väntade in nästa bar. Efter ett tag bvegav vi oss mot Hang loose, men vi alla häpnas av att det var stängt på en Fredag ?! Men den högsta sucken kom från Sophie, och tro det eller ej, men vi fick med henne in på Goya och hon stormtrivdes ( dock vill hon inte erkänna det. ) Vet inte hur många man kände som var ute den kvällen, det flockades av folk och jag blev mer och mer rund om fötterna och trivdes som fisken i vattnet. Vi tog sista bussen hem och det blev nattmacka hos maria så vid fyra snåret började jag traska hem, och precis när jag lagt mig så ringer den där rackarns mobilen, och det var hjärtat som ringde, han hade kommit hem från utlandet och ville hämta upp mig, så det var bara att klä på sig mjukisar och invänta honom, det var en underbar känsla att träffa honom efter en vecka, brun och fin. Vi åkte hem till honom och slumra in som två utslagna hjältar. Btw, jag fick inte min efterlängtade raspberry daquri den kvällen .. nästa försök görs i zakynthos.

Roadtrip: Jag och hjärtat bestämde oss för att ta bilen ner till Småland ( där hans pappa och farmor bor. ) och även min bror. Hjärtat körde och jag var kartläsare ( vilket visade sig att jag var en riktig hejjare på. ) Vi bodde hos Kims farmor och även hans pappa bodde där då och hon bor strax utanför Vimmerby, så under dagarna gjorde vi hela Vimmerby ( guidad tur i Astrid Lindgrens barndomshem, badade, fikade, åkte runt och kikade på allt som fanns att kika på. ) och bara hade det riktigt mysigt .. Efter några dagar begav vi  oss hem till bror min i Jönköping, där grillades det och busade med fasters favorit, Colin. Dagen efter bar det av upp till "norrlandet" igen, där jag var ensam hemma så vi körde en helkväll med grillning och vin med några av gänget, och som vanligt blev det ett jäklans fnitter, och jag går numera under namnet " Maggan " eller " Rock olga. "

Nu vet ni lite om vad jag har pysslat med ! ( det viktigaste iallafall. ) :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0