Lugna Lilla Lördag

Det är lördagskväll och jag .... sitter & tuggar på ett äpple, tog beslutet tidigare idag att min kväll skulle bli stillsam eftersom mina senaste helger ( alla som jag kan minnas ) har innehållit alkohol. Både min kropp, lever & ekonomi behöver vila !! Trodde jag skulle få lördagsångest men icke .. ! Känns bra att vara alert & på topp imorgon eftersom man ska klippa barret på fyra personer imorgon. På tv:n går Eurovision Song Contest varm! När man sitter här & har myskväll med mami & papi får man lite "flashbacks" från när man var liten och hade som standard "fredagsmys" vilket betydde go mat, jag körde sikta mot stjärnorna (  vilket betyder mimande och dansande till antingen Robyn eller Janet Jackson låtar. ) och sedan Sikta mot stjärnorna ( på tv:n) och massa godis! Efter sockerchocken sussade lilla jag in i soffan och pappa bar upp mig sen och la mig i sängen. Undra om han gör samma sak nu, om jag sussar in? ( Kanske, om han vill han vill ta kol på ryggen. ) Visst är det mysigt med såna barndomsminnen? Ibland önskar man att man var en liten knatte igen! Nu ska jag puffa till kudden och krypa ner och kika på röstningen och sedan sova, men kan sätta en tia på att jag kommer få fyllesamtal inatt och kanske en pojkvän knackandes på fönstret efter nattens bravader! 


Natti Natti !

Kommentarer
Postat av: Kajsa

www.kajsamatildas.blogg.se

2008-05-26 @ 16:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0