Världen är allt bra liten

Vädret är på topp och så även jag, kan inte bli annat när solen skiner och när man har haft en slapp dag! Har haft kundpass och jag hade en kund som skulle slinga och klippa. Efter jag hade börjat kört igång med slingadet så frågade jag: ( Standard frågan nu inför sommaren. )

- Jag:  Jaha, vad ska du göra för något roligt i sommar?
- Kund:  Jag ska åka till min mamma som bor uppe i norrland.
- Jag: Var bor hon någonstans då? ( Eftersom man har rötterna i norrland. )
- Kund: I Ånge.
- Jag: Va? Min pappa kommer därifrån! ( Ögon stora som tennisbollar. )
- Kund: Jaha vad heter han?
- Jag: Ulf Boogh
- Kund: Ja men han känner jag till. Särskilt Karin Boogh. (
- Jag: Ja det är min faster! ( Ögon stora som basketbollar. )
- Kund: Ja, världen är allt  bra liten.
- Jag: ( chocktillstånd. )

Alltså Ånge är en liten liten håla, så man får nästan lite obehagliga rysningar när världen är så liten!
Dagen forsatte med att Karlsson, Jonsson, Mickis and me käkade mumma mat på Unico, däremot var tortillan uppbyggd som ett berg, så det var lite knep & knåp att äta den. Sprang på stan sen ett tag och jag lyckades inhandla en klänning på VILA ( kommer bild sen. ) en blommig sådan ( jag vet, jag har köpt något blommigt. ) Men den var som gjord för mig! Nu ska jag läsa klart min bok och sen hämtar hjärtat upp mig efter hans fotbollsmatch så ska jag sova hos honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0